Soortgelijke onderwerpen
vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
+17
jb
outlaw1845
Ferry
Anton
hans b.
olafvdg
Admin
rusty
E. Hoogeboom (Burton 453)
BurtonBas
gerrit v
jan-jacob
burton951
Peter
edmond
rene
Breurton
21 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Hoe zit het precies met de strijd der giganten, tussen de Visa en de bigbore. Ben even de waarde precies kwijt, maar in PK's zaten ze vrijwel gelijk, maar in koppel was de bigbore verreweg de sterkste.
Plaats de waardens eens Rene en Jan Jacob?
Plaats de waardens eens Rene en Jan Jacob?
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ik zag het niet echt zitten.
tot twee uur vrijdag nacht aan het proberen geweest .
andere naalden buizen en sproeiers .
drie uurtjes slapen toen op naar balk ,jan ophalen .
een door naar noordholland.
daar nog even proefrijden ,dat ging opzich wel goed ,
en toen op de bank.
47 pk 5957rpm /65nm@4578rpm:cheers:
ik ben een gelukkig mens een standaard visa blok met twee meiden.
peter en jj ,geweldig genoten bedank.
tot twee uur vrijdag nacht aan het proberen geweest .
andere naalden buizen en sproeiers .
drie uurtjes slapen toen op naar balk ,jan ophalen .
een door naar noordholland.
daar nog even proefrijden ,dat ging opzich wel goed ,
en toen op de bank.
47 pk 5957rpm /65nm@4578rpm:cheers:
ik ben een gelukkig mens een standaard visa blok met twee meiden.
peter en jj ,geweldig genoten bedank.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Hoe zit het precies met de strijd der giganten, tussen de Visa en de bigbore. Ben even de waarde precies kwijt, maar in PK's zaten ze vrijwel gelijk, maar in koppel was de bigbore verreweg de sterkste.
Plaats de waardens eens Rene en Jan Jacob?
het koppel van mij is 65
jan jacob niet te filmen... koppel 80
pk... is 47 bij mij en jan jacob 47,4
jan jacob
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Rene,
Ook een prima prestatie met de Visa motor, en als troostprijs een rondje met mijn Lomax gereden.
Ik ben met de Big-Bore van 42 pk en 60Nm naar 47,4pk en 80Nm gegaan ( aan de krukas )
Overigens de race eend van FD racing deed het ook niet verkeerd ook ruim 50 pk
Groeten,
Jan-Jacob
Ook een prima prestatie met de Visa motor, en als troostprijs een rondje met mijn Lomax gereden.
Ik ben met de Big-Bore van 42 pk en 60Nm naar 47,4pk en 80Nm gegaan ( aan de krukas )
Overigens de race eend van FD racing deed het ook niet verkeerd ook ruim 50 pk
Groeten,
Jan-Jacob
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Het was een mooie ervaring vandaag. Het bleek dat een beetje met de sproeiers spelen soms heel veel effect gaf.
De meeste gingen toch met hele mooie waarden weer naar huis.
De meeste gingen toch met hele mooie waarden weer naar huis.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
jan-jacob schreef:Rene,
Ook een prima prestatie met de Visa motor, en als troostprijs een rondje met mijn Lomax gereden.
Ik ben met de Big-Bore van 42 pk en 60Nm naar 47,4pk en 80Nm gegaan ( aan de krukas )
Overigens de race eend van FD racing deed het ook niet verkeerd ook ruim 50 pk
Groeten,
Jan-Jacob
ja ik moet zeggen het is heel anders om te rijen met een abs big bore.
het is rustiger ,dan mijn visa ,maar wel met veel kracht, over een groot gebied.
visa met de dellorto is wat wilder ,het is wat speelser
om nu echt te ontdekken waar de verschillen zitten
zou je eens met zijn tweeën een middag moeten gaan testen.
en een troostprijs is het niet , meer een verrassing
mag ik zomaar in jan jacob zijn lomax sturen en gas geven.
en als je dan maar een paar pk's minder hebt dan een race eend ....wel even dik 50 pk
dan kan mijn dag niet meer stukken.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Na montage van de Power Tube (bedankt Peter!) en aanpassing van de sproeiers (bedankt Jan Jacob!) kwam mijn Burton 960 met standaard blok aan de 35.4 PK bij 5422 rpm en 51.4 Nm bij 3464 rpm.
Het was een leuke dag (bedankt allemaal!) en op de terugreis genoten van de geoptimaliseerde prestaties.
Het was een leuke dag (bedankt allemaal!) en op de terugreis genoten van de geoptimaliseerde prestaties.
Ferry- nieuwe gebruiker
-
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 53
Woonplaats : Bonaire
soort kitcar : Burton
Registration date : 15-05-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Is het misschien leuk om van iedereen een lijst te maken met daar op alle veranderingen die zijn gedaan zoals andere sproeiers(welke maten),power tube(welke) ,uitlaat,snelle nokken as, soort carburateur,enz enz.
Hier uit is dan goed op te maken wat het meest oplevert.
Hier uit is dan goed op te maken wat het meest oplevert.
Joost b- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 876
Leeftijd : 62
Woonplaats : Gouda
soort kitcar : Burton
Registration date : 26-01-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Joost b schreef:Is het misschien leuk om van iedereen een lijst te maken met daar op alle veranderingen die zijn gedaan zoals andere sproeiers(welke maten),power tube(welke) ,uitlaat,snelle nokken as, soort carburateur,enz enz.
Hier uit is dan goed op te maken wat het meest oplevert.
dat is silmpel
koop een lomax
1 peter lomax dik 78 4 cilinder
2 race eend dik 50 2cv blok big bore abs
3 jan jacob lomax 47,4 2cv big bore abs
4 rene lomax 47 visa dellorto
en voor de rest dat is geheim
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik ben er mee bezig, filmpjes van de digitale cvamera halen en bewerken gaat niet zo snel...
Maar ik heb de meetings curve van iedereen hier, heb de filmpjes dus binnekort zet ik het online.
Maar ik heb de meetings curve van iedereen hier, heb de filmpjes dus binnekort zet ik het online.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik wil wel zonder verder reclame te maken o.i.d. aangeven dat er een groot onderling verschil is tussen de diverse bigbore kits. Je kan dus niet zeggen, ik heb een bigbore, dus straks heb ik zo veel PK.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
maar wat heeft die eend dan anders ?? om boven de 50 pk te komen
gr gerard
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik vermoed dat deze veel meer toeren kan draaien. Echter zal de levensduur van het blok aanzienlijk korter worden.
Peter v G- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 637
Leeftijd : 55
Woonplaats : Erp
soort kitcar : Burton 619
Registration date : 18-10-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Allereerst hulde, en dank voor de gas(t)vrijheid!
De FD eend heeft geflowde koppen, een raceuitlaatsysteem en natuurlijk light weight bigbore. Nokkenas durf ik niet te zeggen maar ik dacht de engelse race versie. Standaard carb met open l.f.
Groet, Arjen
De FD eend heeft geflowde koppen, een raceuitlaatsysteem en natuurlijk light weight bigbore. Nokkenas durf ik niet te zeggen maar ik dacht de engelse race versie. Standaard carb met open l.f.
Groet, Arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Ik wil wel zonder verder reclame te maken o.i.d. aangeven dat er een groot onderling verschil is tussen de diverse bigbore kits. Je kan dus niet zeggen, ik heb een bigbore, dus straks heb ik zo veel PK.
dat was wel overduidelijk.
ik denk dat ze nu bij bcc wel even achter de roode oortje lopen te krabben.
maar er zit ook wel een prijs verschil in ,maar dat is wat je er voor over hebt
maar als ik alles op een rijtje zet.
ben je gouw 500 euro kwijt om op 47 pk te komen
voor mij zat dat meer in dellen naalden en sproeiers een buisen
ik moest de goede combinatie kiezen tussen 3 buizen keer 2 50 sproeiers keer 2 20 naalden keer 2
maar dat is mijn hobby ,ik ben een jaar geleden begonnen met dit verhaal
en als je dan naar een jaar ,47 pk uit een standaard visa blok kan halen , wel met twee dellorto's
dat is voor mij beter leuker mooier dan wat dan ook.
je begint met een instellen van een auto die al op een bank heeft gestaan
en die haald 37 pk met een snelle nokken as en dellorto's
had toen nog nooit van een dellorto phbh 30 mm as gehoord.
en ik doe dat door midden in de nacht hier over de rond weg te vliegen
zo dat je minder kans hebt dat de politie in je nek loopt ke hijgen
en op gevoel er dan 47 pk te halen
want er is op de vermogens bank niet veranderd
dan mag je wel trost op je zelf zijn.
en daar doe ik het voor ,de het uitzoeken uitvinden lezen ,net zo lang tot het goed is.
je kan veel meer dan je denkt ,dat is zo leuk aan deze hobby ,maar dat moet je wel willen.
big bore niet een duure oplossing om veel uit een 2cv blok te halen ,dat zie je wel aan de lomax met big bore abs van jan jacob
voor de burton kan je wat vinnen weg halen daar haal je gouw 2 pk meer
de race eend had maar 3 vinnen de rest was er af gehaald
als ik er één koop weet ik wel waar ik hem haal
maar dan zet ik er wel 2 dellen op
dit verhaal geld ook voor peter en jan jacob
want die zijn ook altijd bezig om het nog beter te krijgen.
en dat is zo mooi ,ideeën uitwisselen er over lullen en steggelen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton951 schreef:Allereerst hulde, en dank voor de gas(t)vrijheid!
De FD eend heeft geflowde koppen, een raceuitlaatsysteem en natuurlijk light weight bigbore. Nokkenas durf ik niet te zeggen maar ik dacht de engelse race versie. Standaard carb met open l.f.
Groet, Arjen
Het blok van de race eend ten opzicht van mijn standaard blok is dat zij met een voorgeschreven nokkenas rijden die door de organisatie van de race klasse wordt voorgeschreven en zijn hebben een lichter vliegwielen inderdaad een ander uitlaatsysteem.
De cilinder koppen zijn iets aangepast maar verder is het blok gelijk aan mijn standaard blok. Toeren draaien zij niet meer als dat mijn blok draaidt. Bij 6000 rpm schakelen want daarna valt het vermogen weg.
Later volgen alle test grafieken dan kan je alles goed vergelijken. Meer toeren maken is niet noodzakelijk voor de race motoren omdat de rechte stukken niet lang genoeg zijn, veel koppel om snel te kunnen uit acceleren is veel belangrijker. Met dit blok waren ze nu ongeveer 10 seconden sneller op Spa dan vorig jaar en hoofdzakelijk door het koppel ( Trekkracht ).
Groeten,
Jan-Jacob
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Geweldig dat spelen met machines en apparatuur!!
Maar meer vermogen zonder dat ze in toeren omhoog gaan, dat doen ze knap! Inderdaad meer koppel dus.
Ik blijf het hele BB-kit gebeuren volgen.
Maar meer vermogen zonder dat ze in toeren omhoog gaan, dat doen ze knap! Inderdaad meer koppel dus.
Ik blijf het hele BB-kit gebeuren volgen.
Peter v G- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 637
Leeftijd : 55
Woonplaats : Erp
soort kitcar : Burton 619
Registration date : 18-10-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
.Ik vermoed dat deze veel meer toeren kan draaien. Echter zal de levensduur van het blok aanzienlijk korter worden..
Peter, dit is een aanname.Zoals je ziet wordt ernaast pk's veel meer koppel gehaald. Dit levert trekkracht op en geen snelheid. Voorlopig draait het blokje van JJ aljaren zonder krimp met een bigbore. De vorige haalde al 42pk, dus ook niet mis.
groeten
Peter
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
maar zonder big-bore van welk bedrijf dan ook kan je ook heel erg lekker rijden hoor !!
gr gerard
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton560 schreef:maar zonder big-bore van welk bedrijf dan ook kan je ook heel erg lekker rijden hoor !!
gr gerard
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ja, dat klopt, maar deze keer ging het over vermogen, Visa's en bigbore. De volgende keer gaat het weer over een toerrit waar je met of zonder bigbore aan mee kan doen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:
.Ik vermoed dat deze veel meer toeren kan draaien. Echter zal de levensduur van het blok aanzienlijk korter worden..
Peter, dit is een aanname.Zoals je ziet wordt ernaast pk's veel meer koppel gehaald. Dit levert trekkracht op en geen snelheid. Voorlopig draait het blokje van JJ aljaren zonder krimp met een bigbore. De vorige haalde al 42pk, dus ook niet mis.
groeten
Peter
Klopt helemaal, ik bedoel dan ook dat indien je je vermogen haalt uit een hoger toerental, het blokje sneller veroudert. (Is een aanname van me )
Ik weet dat er ook "oude" BB tot volle tevredenheid rondrijden, zelf ben ik wel erg "gecharmeerd" van de nieuwe, gecoate (en lichtere) zuigers die men mij heeft laten zien. Mijn rijstijl is van lage toeren tot hoog in toeren, is het bij een BB oppassen dat je niet te laag of hoog in toeren gaat? Of is daar niet veel verschil tov de 602 cc set?
Peter v G- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 637
Leeftijd : 55
Woonplaats : Erp
soort kitcar : Burton 619
Registration date : 18-10-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Als straks de grafieken op het forum staan, dan kan je zien waar je max koppel licht en kan je ook zien waar je kracht ligt.
Dat is echt over een groot gebied hoor.
Dat is echt over een groot gebied hoor.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Laatst aangepast door rene op zo 31 okt 2010, 17:58; in totaal 1 keer bewerkt
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Lachen gieren BRULLEN
Filmpje
Beetje jammer dat die vent met zn burton jas steeds in de weg loopt
Filmpje
Beetje jammer dat die vent met zn burton jas steeds in de weg loopt
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Hier dan de test resultaten van de vermogensbankdag. De auto's staan op kenteken genoteerd.
Nog voor de duidelijkheid de waarde's zijn omgerekend naar krukas gegevens. Dus pk's en koppel aan de krukas.
Verder is het album ook te bekijken op http://www.mijnalbum.nl/Album=64IGWJPJ
Daar worden later ook foto's van de dag geplaatst.
Groeten,
Jan-Jacob
Nog voor de duidelijkheid de waarde's zijn omgerekend naar krukas gegevens. Dus pk's en koppel aan de krukas.
Verder is het album ook te bekijken op http://www.mijnalbum.nl/Album=64IGWJPJ
Daar worden later ook foto's van de dag geplaatst.
Groeten,
Jan-Jacob
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Te koop: Burton
Inruil Lomax bespreekbaar
of zoiets...
Inruil Lomax bespreekbaar
of zoiets...
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton951 schreef:Te koop: Burton
Inruil Lomax bespreekbaar
of zoiets...
Ben je gek ofzo, gewoon die andere big bore erin hangen en brullen met die hap, nee hoot, mijn Burton rijdt als een zonnetje, lekker veel trekkracht.
Ik reed zonder problemen 125 op de snelweg... heerlijk soepel.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik sprak voor mijzelf...
geintje hoor!
Mooie kar en gewoon lekker rijden, er is toch altijd baas boven baas!
(Die irritante dwerg met een cameraploeg in zijn kielzog die er genoegen in schept mensen hun geliefde roze kaartje af te pakken)
geintje hoor!
Mooie kar en gewoon lekker rijden, er is toch altijd baas boven baas!
(Die irritante dwerg met een cameraploeg in zijn kielzog die er genoegen in schept mensen hun geliefde roze kaartje af te pakken)
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
links 2cv blok big bore jan jacob ,rechts rene visa met twee dellorto's
dat koppel ,hoe kan dat.
het enige wat we hier kunnen bedenken is.
dat de nieuwe zuiger een hogere compressie heeft dan de gewone visa zuiger dus hoger is of meer volume heeft boven bij de kop
zodat de ruimte boven de zuiger kleiner is , dus meer compressie dus meer koppel.
dat is ook goed te zien in de toeren jj 6250 rene 7250
jj kruist bij 4000 toeren rene kruist bij 5000 toeren
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Lengte van het inlaattraject kan de toeren verklaren, als ik de uitleg van Erik goed heb begrepen. En hogere compressie doet veel, dat klopt.
Weten we de waardes? En verder doet de massa van de zuiger er ook toe.
Ik ben er uit denk ik, ffsparen,
BB
Dellen
Nokkenas
Weten we de waardes? En verder doet de massa van de zuiger er ook toe.
Ik ben er uit denk ik, ffsparen,
BB
Dellen
Nokkenas
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Zou iemand de prints een beetje kunnen vertalen zodat ik het ook snap.
hans b.- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1759
Leeftijd : 60
Woonplaats : Spanbroek
soort kitcar : lomax variant
Registration date : 02-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton951 schreef:Lengte van het inlaattraject kan de toeren verklaren, als ik de uitleg van Erik goed heb begrepen. En hogere compressie doet veel, dat klopt.
Weten we de waardes? En verder doet de massa van de zuiger er ook toe.
Ik ben er uit denk ik, ffsparen,
BB
Dellen
Nokkenas
van de toeren dat klopt.
ik heb kort dus bij laage toeren weing lucht
dat is bij lange inlaat stukken anders om veel lucht
van de zuiger dat zou je naast elkaar moeten zien.
maar ik weet haast wel zekker dat de nieuwe zuiger hoger of meer volume heeft aan de boven kant ,is dus meer compressie
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
De linker bult in de grafiek is de koppelkromme, cijfertjes rechts in de grafiek newtonmeterhans b. schreef:Zou iemand de prints een beetje kunnen vertalen zodat ik het ook snap.
De rechter bult is de vermogenkromme, cijfertjes links
Toerental staat onder. Helemaal linksboven het kenteken van de betreffende auto.
gr arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:
Peter,
Kan je iets zeggen over de bevindingen van deze powertube/luchtfilter combi sinds er een aantal auto's mee rondrijden? Weet niet precies wie anders zou ik het hen zelf vragen...
Kan je definitief vaststellen dat dit qua lucht-intake de meest effectieve oplossing is, dus beter dan open luchtfilters zonder tube en beter dan powertube op standaard luchtfilter?
Olaf
olafvdg- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 142
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoorn
soort kitcar : Burton
Registration date : 21-10-08
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» vermogensbankdagen in noord holland
» 23 Augustus 2020 - Noord Holland rit
» Cabriodag in Schagen Noord-Holland
» 23 Augustus 2020 - Noord Holland rit
» Cabriodag in Schagen Noord-Holland
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum