Soortgelijke onderwerpen
vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
+17
jb
outlaw1845
Ferry
Anton
hans b.
olafvdg
Admin
rusty
E. Hoogeboom (Burton 453)
BurtonBas
gerrit v
jan-jacob
burton951
Peter
edmond
rene
Breurton
21 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik ben ook benieuwd naar die nieuwe zuigers, ze zitten nu in mijn nieuwe blokkie, dus dat wordt brullen....
Ik ga binnenkort ook eens wat sproeiers verwisselen, volgens mij is dat nog niet gebeurt...
Ik zag van het weekend een mooi doosje met allerlei sproeiers dus ik kan wel wat proberen
en dan op naar een vermogensdag in Noord Holland
Ik ga binnenkort ook eens wat sproeiers verwisselen, volgens mij is dat nog niet gebeurt...
Ik zag van het weekend een mooi doosje met allerlei sproeiers dus ik kan wel wat proberen
en dan op naar een vermogensdag in Noord Holland
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Breurton schreef:Ik ben ook benieuwd naar die nieuwe zuigers, ze zitten nu in mijn nieuwe blokkie, dus dat wordt brullen....
Ik ga binnenkort ook eens wat sproeiers verwisselen, volgens mij is dat nog niet gebeurt...
Ik zag van het weekend een mooi doosje met allerlei sproeiers dus ik kan wel wat proberen
en dan op naar een vermogensdag in Noord Holland
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik word nu echt nieuwsgierig! Ook ik heb die nieuwe zuigers, maar die hebben alleen nog maar slag geleverd bij het kleppenstellen (dus geen ontbranding gehad)
edmond- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 75
Woonplaats : Purmerend
soort kitcar : Burton in aanbouw
Registration date : 28-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
2 CV 6 power output increased to 29 bhp @ 5 750 rpm
Dit is het vermogen van een 2cv.
BHP is het vermogen aan de krukas. Aan de wielen is het dus ongeveer 25 pk. Dan is na een bigbore ruim 30 pk toch zo slecht nog niet.
Voor een visa blijft er aan de wielen ook maar zo'n goeie 30 pk over.
Blijf r in het schema van JJ, toch altijd nog zo'n 35 pk aan de wielen over.
Dit is het vermogen van een 2cv.
BHP is het vermogen aan de krukas. Aan de wielen is het dus ongeveer 25 pk. Dan is na een bigbore ruim 30 pk toch zo slecht nog niet.
Voor een visa blijft er aan de wielen ook maar zo'n goeie 30 pk over.
Blijf r in het schema van JJ, toch altijd nog zo'n 35 pk aan de wielen over.
Laatst aangepast door Peter op di 28 sep 2010, 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Volgens de man van Star Trick doen de auto's zonder koelvin altijd een paar pk meer aan de wielen, ook zonder pijp maar wel met een goed luchtfilter erop, dan auto's mét. Verwarming en koeling vd motor is dan de luxe waar je voor betaalt (met pk's) net als airco in een C1
Dus... wat kost het setje van ABS momenteel? Als we nou massaal bestellen kan het vast wat minder. Aardig leeggelopen bij Burton en andere leveranciers en er moet nog wat kaal polyester bekleed ook.
35pk a.d. wielen?
Dus... wat kost het setje van ABS momenteel? Als we nou massaal bestellen kan het vast wat minder. Aardig leeggelopen bij Burton en andere leveranciers en er moet nog wat kaal polyester bekleed ook.
35pk a.d. wielen?
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:2 CV 6 power output increased to 29 bhp @ 5 750 rpm
Dit is het vermogen van een 2cv.
BHP is het veraan de krukas. Aan de wielen is het dus ongeveer 25 pk. Dan is na een bigbore ruim 30 pk toch zo slecht nog niet.
Voor een visa blijft er aan de wielen ook maar zo'n goeie 30 pk over.
Blijf r in het schema van JJ, toch altijd nog zo'n 35 pk aan de wielen over.
dus een 2cv blok met visa zuigers heeft meer pk dan een visa blok
zou dat ook te maken hebben dat er achter een 2cv blok een 2cv versnellingsbak zit (maakt meer toeren dan een visa bak) meer trek kracht
en achter een visa een visa versnellingsbak ,(maakt minder toeren dan een 2cv bak) minder trek kracht.
zet nu eens een visabak achter een 2cv blok met bb
dan wil ik de pk nog wel eens zien op de wielen.
dan zal het wel een stukje lager liggen dan nu.
2cv bak 5000 toeren 100 km
visa bak 5000 toeren 120 km
dus naar mijn meening klopt je verhaal niet helemaal.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik begrijp je gedachte gang niet helmaal Rene, maar ja dat is natuurlijk ook niet zo vreemd.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ja die begrijp je wel
maar dat duurt nog even voor dat het boven komt
maar goed
de wielen worden aangedreven door de versnellingsbak
de visa bak ; de versnellingen zijn groter dus moet de motor zwaarder trekken om op snelheid te komen en dat kost kracht dus pk op de wielen
2cv bak zijn de versnellingen kleiner dus meer kracht dus meer pk op de wielen
het zelfde als een hoge en lage giering
of als je het nog niet snapt
wij zijn gezonde jongens die vroeger de brommer op voerden.
dat kan je doen met je tand wielen
voor de wind ga je harder ,en tegen de wind moest je haast mee trappen
want dan verlies je kracht om dat de motor het niet trekken kan.
dus ik denk dat bhp op de krukas meer op zijn plaats is
omdat we wel verschillende versnellingsbakken gebruiken.
jij gaat uit van een visa bak
ik rij met een ami bak
ik ga nu van 0 tot 100 in 14 sec
zou ik er een visa bak achter doen ,zou ik dat nooit halen
omdat de motor dan veel meer moet trekken om op toeren te komen
omdat de tandwiel verhouding heel anders is
dus ook de pk,s op de wielen.
maar dat duurt nog even voor dat het boven komt
maar goed
de wielen worden aangedreven door de versnellingsbak
de visa bak ; de versnellingen zijn groter dus moet de motor zwaarder trekken om op snelheid te komen en dat kost kracht dus pk op de wielen
2cv bak zijn de versnellingen kleiner dus meer kracht dus meer pk op de wielen
het zelfde als een hoge en lage giering
of als je het nog niet snapt
wij zijn gezonde jongens die vroeger de brommer op voerden.
dat kan je doen met je tand wielen
voor de wind ga je harder ,en tegen de wind moest je haast mee trappen
want dan verlies je kracht om dat de motor het niet trekken kan.
dus ik denk dat bhp op de krukas meer op zijn plaats is
omdat we wel verschillende versnellingsbakken gebruiken.
jij gaat uit van een visa bak
ik rij met een ami bak
ik ga nu van 0 tot 100 in 14 sec
zou ik er een visa bak achter doen ,zou ik dat nooit halen
omdat de motor dan veel meer moet trekken om op toeren te komen
omdat de tandwiel verhouding heel anders is
dus ook de pk,s op de wielen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ja dag. Jij gaat appels met peren vergelijken.
De waarden die gegeven worden zijn de waarden aan de krukas. Voor zowel de 2cv als voor de Visa. Daar is niks aan gelogen. Vervlgens knopen we er een bak achter. Hiermee heb je gewoon verlies. Ik stel dat we ongeveer 15% verliezen. Daar komt dat pk's aan de wielen uit.
Nu ga jij het ineens over koppel hebben. Das wat anders.
Jij bent gewoon van het Visablokken promotie team. . Je moet echt een keer op de bank en dan kunnen we echt kijken wat er nou gebeurt met een Visa met of zonder sletten, of waren het dellen? Dat is pas vergelijken.
De waarden die gegeven worden zijn de waarden aan de krukas. Voor zowel de 2cv als voor de Visa. Daar is niks aan gelogen. Vervlgens knopen we er een bak achter. Hiermee heb je gewoon verlies. Ik stel dat we ongeveer 15% verliezen. Daar komt dat pk's aan de wielen uit.
Nu ga jij het ineens over koppel hebben. Das wat anders.
Jij bent gewoon van het Visablokken promotie team. . Je moet echt een keer op de bank en dan kunnen we echt kijken wat er nou gebeurt met een Visa met of zonder sletten, of waren het dellen? Dat is pas vergelijken.
Laatst aangepast door Peter op di 28 sep 2010, 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Heb nog even gekeken op de site van Jeroen cats, een Visa geeft een koppel van 48N/m. Dat blokje van JJ bijna 61N/m.
Das toch niet misselijk.
Maar uiteindelijk zou een testbank uitsluitsel kunnen geven over de werkelijke waarden.
Das toch niet misselijk.
Maar uiteindelijk zou een testbank uitsluitsel kunnen geven over de werkelijke waarden.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
nou ja, illegaal dan
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Heb nog even gekeken op de site van Jeroen cats, een Visa geeft een koppel van 48N/m. Dat blokje van JJ bijna 61N/m.
Das toch niet misselijk.
Maar uiteindelijk zou een testbank uitsluitsel kunnen geven over de werkelijke waarden.
ja en dan veeg ik de vloer met je bb aan
maar je moet me nog een ding uit leggen
hoe kan een 2cv blok met bb nu meer pk of koppel of bhp hebben
dan een visa blok
het zijn de zelfde zuigers .
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik kan het niet uitleggen. Maar de testbank liegt niet.
Misschien is er iemand hier die er wel een theorie over heeft.
Misschien is er iemand hier die er wel een theorie over heeft.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Ik kan het niet uitleggen. Maar de testbank liegt niet.
Misschien is er iemand hier die er wel een theorie over heeft.
oke
we moeten echt eens op een loopbank ,lekker lol maken.
zeg maar wanneer gaan we er heen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ja even 1000 km op die auto van JJ en dan moet het kunnen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Ja even 1000 km op die auto van JJ en dan moet het kunnen.
ik ga mee
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Zullen we dan nu eindelijk maar eens de Vermogensdag bij ons door laten gaan. IK heb minstens 10 deelnemers nodig. Dan rijdt ik de showroom leeg en zet de vermogensbank binnen. Kunnen we lekker een zaterdag knutselen en een hoop lol maken.
Tevens kunnen we dan alle uitleg krijgen over pk's, koppel en vrijvingverliezen in de versnellingsbak of zelfs in de wiellagers.
Met 10 á 12 deelnemers kunnen we denk allemaal 3 runs maken.
Groeten,
Jan-Jacob
ABS
Tevens kunnen we dan alle uitleg krijgen over pk's, koppel en vrijvingverliezen in de versnellingsbak of zelfs in de wiellagers.
Met 10 á 12 deelnemers kunnen we denk allemaal 3 runs maken.
Groeten,
Jan-Jacob
ABS
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Ik kan het niet uitleggen. Maar de testbank liegt niet.
Misschien is er iemand hier die er wel een theorie over heeft.
is de slag van het eendeblokje anders dan de Visa?
hoe zit het met de doorlaat van de kleppen?
enne...de lengte van het inlaattraject?
hoe zit het met de carburateur?
wat is de snelheid van de gasstroom?
allemaal zaken die het vermogen en het koppel bepalen... dat toevallig de zuigers dezelfde oppervlakte hebben, tjah..
wat is de effectieve Pe bijvoorbeeld?
gerrit v- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1298
Leeftijd : 73
Woonplaats : Zevenaar
soort kitcar : 2CV2
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Lijkt me leuk ik ben er wel voor in. Hoop van de week een blokje klaar te hebben en op tijd inrijden.
Groeten,
Arjen
Groeten,
Arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik doe nog steeds mee. 1x Burton en 1x Dyane en 1x 2cv van loodsmaat. Het aantal runs zie ik dan wel. Maar ik heb al 3 auto's zo bij elkaar. Misschien weet ik er nog 2 erbij.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ja, ik doe ook wel mee, want ik moet nodig naar m'n sproeier bezetting kiijken. Die is nu absoluut niet in orde.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik ben ook wel benieuwd of er nog wat winst is te behalen. Ik hoor graag wanneer deze vermogensbankdag gaat plaatsvinden, dan ben ik er ook.
Erwin
Erwin
E. Hoogeboom (Burton 453)- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 583
Leeftijd : 55
Woonplaats : Lemelerveld
soort kitcar : Burton
Registration date : 01-02-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
wat is de effectieve Pe bijvoorbeeld?
In AMT wordt bij de motorenartikelen vaak de gemiddelde effectieve druk vermeld. Wat moet ik me hier nu precies bij voorstellen? Hoe wordt het gemeten, is er een optimale of streefwaarde en hoe is de waarde beïnvloedbaar?
De zaak zit als volgt. De druk boven de zuiger varieert sterk met het verdraaien van de krukas. Het drukverloop wordt met behulp van een drukmeter opgenomen als functie van de slag van de zuiger gedurende twee krukasomwentelingen bij een viertaktmotor. Er ontstaat op deze wijze een zogeheten indicateurdiagram.
Het oppervlak van dit indicateurdiagram komt overeen met de arbeid die er per cyclus wordt geleverd. Vervolgens wordt deze arbeid omgerekend in een gemiddelde druk pi die over de slag van de zuiger aanwezig is. Deze denkbeeldige druk heet: gemiddelde geïndiceerde druk.
De druk die op de zuiger staat, wordt niet zonder verliezen omgezet in mechanische arbeid. Deze verliezen laten zich ook uitdrukken in een gemiddeld drukverlies over de slag, dat wordt wel aangeduid met pw ofwel de wrijvings(verlies)druk.
Als we beide drukken van elkaar aftrekken, blijft er een gemiddelde druk over die aan het vliegwiel effectief beschikbaar is. We schrijven pi-pw=pe. Daarbij is pe de gemiddelde effectieve druk. Deze druk laat zich ook berekenen. Daartoe wordt er gebruik gemaakt van de zogeheten vermogensformuIe: P=pexVxn/C met P het vermogen, pe de effectieve druk, V het totale slagvolume, n het krukastoerental en C een constante. De constante C hangt af van de werkwijze van de motor ofwel hoe vaak er een arbeidsslag wordt geleverd. Bij tweetaktmotoren is dat éénmaal per krukasomwenteling, dus is C=1. Bij viertaktmotoren is dat éénmaal per twee krukasomwentelingen, dus is C=2.
In het dagelijks leven wordt het vermogen P opgegeven in kW, het toerental in t/min, het slagvolume V in dm3 of liter. Als we deze eenheden in de formule invoeren, krijgt de gemiddelde effectieve druk de eenheid bar, dat wil zeggen 10 N/cm2. Dat komt vrijwel overeen met de oude eenheid 'atmosfeer', dus 1 bar = 1 at. Ook uit het opgegeven koppel is de gemiddelde effectieve druk te berekenen. We gebruiken dan de formule: M=Vxpe/Cx2nxp. M is het koppel aan de krukas in Nm, V het slagvolume in dm3, pe de gemiddelde effectieve druk in bar en C de constante.
Voor viertaktmotoren kan de formule worden herschreven in pe=0,126xM/V. Dankzij de gemiddelde druk kunnen alle zuigermotoren objectief met elkaar worden vergeleken. In feite is het de maat voor de ademhaling en het mechanische rendement van een motor. De maximale waarden hangen af van de gebruikte brandstof en het al dan niet aanwezig zijn van drukvulling.
De Formule 1-turboracemotoren hebben de 70 bar gehaald, dat is even hoog als de hoogste druk in de cilinder van een moderne automotor zonder drukvulling. Zoek de motorenartikelen op in AMT en u krijgt vanzelf een aantal waarden van benzine- en dieselmotoren. Voortaan kunt u ook zelf aan de slag.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
gerrit v schreef:Peter schreef:Ik kan het niet uitleggen. Maar de testbank liegt niet.
Misschien is er iemand hier die er wel een theorie over heeft.
is de slag van het eendeblokje anders dan de Visa?
hoe zit het met de doorlaat van de kleppen?
enne...de lengte van het inlaattraject?
hoe zit het met de carburateur?
wat is de snelheid van de gasstroom?
allemaal zaken die het vermogen en het koppel bepalen... dat toevallig de zuigers dezelfde oppervlakte hebben, tjah..
wat is de effectieve Pe bijvoorbeeld?
slag is t zelfde, maar de nokkenas is (behoorlijk) anders en dat maakt veel verschil! ook heeft een visa een andere (grotere) carb. Ik heb mijn eend met visablok op de rollenbank gehad, maar toen helaas geen winst kunnen behalen (was al perfect afgesteld) (42 pk!) ik weet niet meer precies wat het koppel was, maar t was iig het snelste en sterkste blok die dag (ook met de big bores meegerekend) het koppel van de big bores kwam aardig in de buurt van mijn visablok, maar was veel piekeriger. mijn visablok had het max koppel bij een lager toerental en liep veel langer vlak door. en dat is dus gunstig, dat merkt je echt! nu moet ik wel zeggen dat ik er een dubbele uitlaat op had en een turbotube.
nu heb ik wat problemen met t blok, zit een nare rammel in... heb al een ander onderblok erin zitten, maar dat maakt niks uit, toch maar weer een keer t hele blok open trekken..... (als ik daar nog tijd voor kan vinden.....)
greetzzzzzzzzzz
Rusty
rusty- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 123
Leeftijd : 45
Woonplaats : voorschoten
soort kitcar : 2cv pickup (GEEN KIT!!!)
Registration date : 17-03-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Niets aan toe te voegen...
Ik zou denken dat F1 turbomotor meer druk doet dan atmosferisch, ook al is het moderner?
Voor mij komt het er vooralsnog trouwens niet veel verder van dan een 30 jaar ouwe boxer evt opgeluxed met bb en 123
http://www.24h2cv.be/01accueilnl.htm
En ga ik hier ook maar eens rondsnuffelen en mee-wouwelen
lees ook af en toe in AMT geweldig interessant blad
groet arjen
Ik zou denken dat F1 turbomotor meer druk doet dan atmosferisch, ook al is het moderner?
Voor mij komt het er vooralsnog trouwens niet veel verder van dan een 30 jaar ouwe boxer evt opgeluxed met bb en 123
http://www.24h2cv.be/01accueilnl.htm
En ga ik hier ook maar eens rondsnuffelen en mee-wouwelen
lees ook af en toe in AMT geweldig interessant blad
groet arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Rusty,
even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je over 42 pk aan de krukas praat.
even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je over 42 pk aan de krukas praat.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ik dacht t wel, maar dan moet ik mijn grafiek erbij zoeken en die ligt ergens...... zal vanavond s ff kijken of ik die tevoorschijn kan toveren
greetzzzzzzzzzzzz
greetzzzzzzzzzzzz
rusty- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 123
Leeftijd : 45
Woonplaats : voorschoten
soort kitcar : 2cv pickup (GEEN KIT!!!)
Registration date : 17-03-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
rene schreef:Peter schreef:Heb nog even gekeken op de site van Jeroen cats, een Visa geeft een koppel van 48N/m. Dat blokje van JJ bijna 61N/m.
Das toch niet misselijk.
Maar uiteindelijk zou een testbank uitsluitsel kunnen geven over de werkelijke waarden.
ja en dan veeg ik de vloer met je bb aan
maar je moet me nog een ding uit leggen
hoe kan een 2cv blok met bb nu meer pk of koppel of bhp hebben
dan een visa blok
het zijn de zelfde zuigers .
Volgens mij ligt dat aan de lagering.
3 krukaslagers voor een visa en 2 voor een 2cv.
pkaas en koppel zijn 2 heel verschillende dingen.
Gast- Gast
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
hebben nu al zes voor het bank lopen
gaat lekker nog 6 er bij
zal jan ook even vragen. wie weet
gaat lekker nog 6 er bij
zal jan ook even vragen. wie weet
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Het 24 uur race team komt ook en ik ben er ook bij met de Burton
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Het Flying Dutchmen Racing team is ook van de partij. Zij willen ook nog het nodige uittesten, kunnen we mischien nog wat van leren. Zondag zijn ze aan het testen geweest op Zantvoort. Ze willen enkele motoren testen dus dat kan mooi op zo een dag. Motor wisselen is ongeveer 12 minuten werk.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
een colega van me heeft nog een honda cbr 1000 blokkie over
leuk voor in de besteleend moet pas te maken zijn
gr gerard
leuk voor in de besteleend moet pas te maken zijn
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton560 schreef:een colega van me heeft nog een honda cbr 1000 blokkie over
leuk voor in de besteleend moet pas te maken zijn
gr gerard
Nee die moet in de gazonmaaier, dat is veel leuker.
Gr ja-jacob
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Doe je ook mee Rene?
Wat zou het nu extra opleveren door er een turbo erbij te zetten. Zou een BB of Visa blok dat trekken?
Een ander alternatief is NOS of te wel lachgas injectie. Het belangrijkste kenmerk van een Nos injectie is de enorme vermogensboost. Voor bijna elk type motor bestaat een kit. Kies de juiste kit, dan beperk je de slijtage aan je motor. Bij een 4 cilinder motor kun je al snel extra vermogen van 40 - 60 pk krijgen, een 6 cilinder al snel 75 - 100 pk en een V8 wel tot 140 pk. Voorwaarde is wel dat de motor tiptop in orde is. Alleen is het aanbod voor een 2 cylinder wat beperkt.
Wat zou het nu extra opleveren door er een turbo erbij te zetten. Zou een BB of Visa blok dat trekken?
Een ander alternatief is NOS of te wel lachgas injectie. Het belangrijkste kenmerk van een Nos injectie is de enorme vermogensboost. Voor bijna elk type motor bestaat een kit. Kies de juiste kit, dan beperk je de slijtage aan je motor. Bij een 4 cilinder motor kun je al snel extra vermogen van 40 - 60 pk krijgen, een 6 cilinder al snel 75 - 100 pk en een V8 wel tot 140 pk. Voorwaarde is wel dat de motor tiptop in orde is. Alleen is het aanbod voor een 2 cylinder wat beperkt.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Flying Dutchmen?Breurton schreef:Het 24 uur race team komt ook en ik ben er ook bij met de Burton
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
sorry had eroverheen gelezen. worden gesponsord door m'n vroegere baas, ze hebben het goed gedaan vorig jaar. Nieuw en 3e in hun klasse geloof ik. Alles bijna standaard maar wel geblueprint door een ex-porsche monteur. Leukleukleuk!
Mooie referentie wat een standaard eendmotor eigenlijk in zich heeft, ben benieuwd
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Wat is er ooit geworden van het project met de subaru-wrc (=4 cyl. boxer met turbo) motor in een eend? Er is ook ooit een zwarte besteleend V-8 gesignaleerd (koets op iets amerikaans geloof ik)
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Breurton schreef:Ik ben ook benieuwd naar die nieuwe zuigers, ze zitten nu in mijn nieuwe blokkie, dus dat wordt brullen....
Ik ga binnenkort ook eens wat sproeiers verwisselen, volgens mij is dat nog niet gebeurt...
Ik zag van het weekend een mooi doosje met allerlei sproeiers dus ik kan wel wat proberen
en dan op naar een vermogensdag in Noord Holland
Arthur,
Zo'n setje zag ik laatst ook ergens... hoe makkelijk of moeilijk is het om zelf te experimenteren met verschillende sproeiers?
Hebben we een handige amateur-handleiding voor het vervangen van sproeiers?
O, ennuh... voor die vermogensbankdag houd ik me ook nog altijd aanbevolen!
Olaf
olafvdg- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 142
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoorn
soort kitcar : Burton
Registration date : 21-10-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik heb nog nooit zelf sproeiers verwisseld, wel eens gezien
lijkt erop dat je de carburaeur ietwat moet ontmatelen en dan de sproeiers eruit kan draaien en kan vervangen.
Maar er zijn vast mensen hier die het wel eens gedaan hebben en het je exact kan vertellen
Vermogens dag begint er nu echt aan te komen, we hebben in ieder geval genoeg animo, mooi mooi mooi
lijkt erop dat je de carburaeur ietwat moet ontmatelen en dan de sproeiers eruit kan draaien en kan vervangen.
Maar er zijn vast mensen hier die het wel eens gedaan hebben en het je exact kan vertellen
Vermogens dag begint er nu echt aan te komen, we hebben in ieder geval genoeg animo, mooi mooi mooi
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
het is niet moeilijk, sleutel 12 en een schr.draaier en een satestokje, oh ja en een kleinschr.draaiertje.
Schoon luchtfilter, reservepakking voor de carb en SPROEIERS!
Kan jj dat roggelen misschien? Anders wordt het jet set voor 40 euri
mooi!
Schoon luchtfilter, reservepakking voor de carb en SPROEIERS!
Kan jj dat roggelen misschien? Anders wordt het jet set voor 40 euri
mooi!
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Op de vermogensdag is straks alles aanwezig, alle benodigde sproeiers, eventueel nieuwe luchtfilters enzo, noem maar op... pakkingen, alleen een eigen setjes schroevendraaiers en sleutels zou wel handig zijn.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
breurton heb jij zo`n carb geen dubbeltraps ??
gr gerard
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ik heb in mijn leven al 4 blokkie`s in mijn handen gehad allemaal dubbeltraps en in mijn beleving kom ik zelf enkeltraps niet veel tegen
vandaar mijn vraag ja jij heb ook orginele blauwe platen
en ik heb moeten smokkelen ha ha
gr gerard
vandaar mijn vraag ja jij heb ook orginele blauwe platen
en ik heb moeten smokkelen ha ha
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ja blauwe platen moest ik iets meer voor betalen toen, maar daar ben ik nu mooi blij mee, de Burton gaat om het jaar naar de keuring.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Gerard, geloof me, hij heeft niet zo'n carb. hoor. Arthur is soms een beetje in de war. Hij heeft wel heel veel verstand van computers.
Misschien een idee om even een lijstje te maken? Dan hebben we wat overzicht.
Misschien een idee om even een lijstje te maken? Dan hebben we wat overzicht.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Zo'n carb heb ik in de dyane. Dat is een Solex 34. Alleen waar vaak die letters voor staan weet ik niet.
Laatst aangepast door BurtonBas op wo 29 sep 2010, 23:13; in totaal 1 keer bewerkt
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» vermogensbankdagen in noord holland
» 23 Augustus 2020 - Noord Holland rit
» Cabriodag in Schagen Noord-Holland
» 23 Augustus 2020 - Noord Holland rit
» Cabriodag in Schagen Noord-Holland
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum