Soortgelijke onderwerpen
Eerste onderhoudsdag van de BOC
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eerste onderhoudsdag van de BOC
Gisteren naar de eerste onderhoudsdag van de BOC geweest.
Het was een heel gezellige dag. Het weer werkte natuurlijk mee en tussen de middag was er voor deelnemers en de medewerkers van de BCC een gezamelijke BBQ.
De workshop was leerzaam en er waren twee bruggen beschikbaar om je eigen Burton onder handen te nemen.
Daar waar nodig sprongen de monteurs even bij met raad daad of soms een stuk gereedschap.
We aan deze dag zeker een vervolg geven.
BBQ
Blije deelnemer
Het was een heel gezellige dag. Het weer werkte natuurlijk mee en tussen de middag was er voor deelnemers en de medewerkers van de BCC een gezamelijke BBQ.
De workshop was leerzaam en er waren twee bruggen beschikbaar om je eigen Burton onder handen te nemen.
Daar waar nodig sprongen de monteurs even bij met raad daad of soms een stuk gereedschap.
We aan deze dag zeker een vervolg geven.
BBQ
Blije deelnemer
BlackBurty- een kitcar fanaat
-
Aantal berichten : 228
Leeftijd : 70
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
soort kitcar : burton
Registration date : 05-09-08
Re: Eerste onderhoudsdag van de BOC
Ook ik ben er geweest, en het één en ander opgestoken van het 2cv gebeuren.
Ik denk dan ook dat het voor veel deelnemers een leerzame dag is geweest en
vooral gezellig.
Op de terug weg naar huis is mijn klokkie de 5000 km gepasseerd, dus de big-bore
is nu ingereden, dus maar even vol gas gegaan maar viel wel tegen.
Kwam niet hoger dan 110, waarschijnlijk moeten er toch grotere sproeiers erin.
Gr, Bert
Ik denk dan ook dat het voor veel deelnemers een leerzame dag is geweest en
vooral gezellig.
Op de terug weg naar huis is mijn klokkie de 5000 km gepasseerd, dus de big-bore
is nu ingereden, dus maar even vol gas gegaan maar viel wel tegen.
Kwam niet hoger dan 110, waarschijnlijk moeten er toch grotere sproeiers erin.
Gr, Bert
Bert882- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1651
Leeftijd : 75
Woonplaats : Maarheeze
soort kitcar : Burton
Registration date : 10-01-09
Re: Eerste onderhoudsdag van de BOC
Nee Peter, er zitten al grotere sproeiers in die bij de big-bore zijn
bijgeleverd, maar ik heb er ook een powertube opzitten en volgens mij
moeten er dan nog groter spul in.
Gr, Bert
bijgeleverd, maar ik heb er ook een powertube opzitten en volgens mij
moeten er dan nog groter spul in.
Gr, Bert
Bert882- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1651
Leeftijd : 75
Woonplaats : Maarheeze
soort kitcar : Burton
Registration date : 10-01-09
Re: Eerste onderhoudsdag van de BOC
Hoeveel druk komt er op de carburateur door die powertube, zal niet zoveel zijn, maar als de de druk voor de carburateur hoger is als in de vlotterkamer komt er minder benzine door de sproeier
dit was vroeger ook bij turbo may het probleem, ze hebben toen een slang van voor de carburateur op de vlotterkamer gemonteerd zodat de druk in de vlotterkamer net zo hoog was.
Misschien een idee
succes
groetjes joop.
dit was vroeger ook bij turbo may het probleem, ze hebben toen een slang van voor de carburateur op de vlotterkamer gemonteerd zodat de druk in de vlotterkamer net zo hoog was.
Misschien een idee
succes
groetjes joop.
Ferina- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 454
Woonplaats : Well (Limb.)
soort kitcar : Ferina 166 mm
Registration date : 11-07-09
Re: Eerste onderhoudsdag van de BOC
volgens mij moet je er een carb opzetten van een visa.
om het vermogen er goed uit je halen.
en die buis van 100 euro plus is een grote grap.
zet er een filter op van een lomax
kom je bijna op de zelfde sproeiers terecht als met dat stukje buis.
ik reed met het filter van de lomax al met een 125 sproeier.
tweede trap weet ik zo niet meer ,was ook flink groter.
top 140 km
en heerlijk sterk onderin de toeren.
toen met een visa blok ,filter er op van de lomax
bougies wit ,niet goed dus
daar toen ook grotere sproeiers in gezet.
om de bougies koffie bruin te krijgen.
het is heel simpel ,om de lucht benzine verhouding goed te krijgen
moet je net zo lang sproeiers proberen tot de bougie koffie bruin is
dan is het goed.
je hebt thuis je eigen vermogens bank ,je bougie's.
om het vermogen er goed uit je halen.
en die buis van 100 euro plus is een grote grap.
zet er een filter op van een lomax
kom je bijna op de zelfde sproeiers terecht als met dat stukje buis.
ik reed met het filter van de lomax al met een 125 sproeier.
tweede trap weet ik zo niet meer ,was ook flink groter.
top 140 km
en heerlijk sterk onderin de toeren.
toen met een visa blok ,filter er op van de lomax
bougies wit ,niet goed dus
daar toen ook grotere sproeiers in gezet.
om de bougies koffie bruin te krijgen.
het is heel simpel ,om de lucht benzine verhouding goed te krijgen
moet je net zo lang sproeiers proberen tot de bougie koffie bruin is
dan is het goed.
je hebt thuis je eigen vermogens bank ,je bougie's.
Re: Eerste onderhoudsdag van de BOC
Ik switch over naar een ander topic, hier hoort het niet thuis.
Gr, Bert
Gr, Bert
Bert882- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1651
Leeftijd : 75
Woonplaats : Maarheeze
soort kitcar : Burton
Registration date : 10-01-09
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum