Soortgelijke onderwerpen
Nieuwsbrief April 2010
Pagina 1 van 1
Nieuwsbrief April 2010
Eindelijk de lente gaat weer van start en de A-types komen weer uit de schuur,winterslaap
nu kunnen we er een mooi seizoen van gaan maken
er staan een hoop leuke evenementen deze maand op de kalender dus hou deze goed in de gaten !!
in deze nieuwsbrief wordt daar ook natuurlijk even aandacht aan besteed
verstreken evenementen :
versnellingsbakdagen 7 maart
Operatie nachtvlucht 2010 27 maart
Impressie van vorig jaar:
IJsselmeertocht op 28 Maart
komende Evenementen :
04 april Paasmeeting Zuid Limburg
05 april paas show 5 april bcc
10 april vermogens bankdag 10 april
11 april 11 April 2cvkitcarforum bollenrit
25 april Dam tot dam tot dam tot dam rit 25 April...
Ingezonden brief door Rene
Waarom? Ja waarom?
Het begon al heel lang geleden, toen mijn haar nog pik zwart was.
Toen er maar één 2cv kitcar was, de Lomax en die zag je niet vaak, alleen hier in Friesland met de Elfsteden tocht.
Ze stonden altijd stil in Franeker, kon daar rustig een uur naar kijken en dacht, ooit bouw ik mijn eigen kitcar.
Jaren gaan voor bij tot dat broer lief het idee krijgt om een 2cv kitcar te gaan bouwen.
Hij wist nog niet welke maar na een hoop zoeken werd het een Charon.
Een paar jaar later kreeg ik ook de smaak te pakken.
- zoeken naar een eend.
- zoeken om geld.
- zoeken om goedkeuring van het meisje.
Na een jaar van voor onderzoek, een eend gevonden in onderdelen in Groningen voor het bedrag van 300 euro.
Goed onderstel, motor deed het nog dus schuren krabben verven en vooral info zoeken mappen vol.
Kreeg steeds meer respect voor de eend, die lui waren echt niet dom.
Heb een jaar over het onderstel gedaan en alle onderdelen die vervangen moesten worden gehaald bij Auke.
Om daar te zijn is de hemel voor elke 2cv gek kon daar dagen rondhanden en ideeën opdoen en een hoop geleerd van de man.
Toen de body, iedereen zei “neem een Burton of een Patron, veel beter dan een Lomax.”
Ik ben er geweest, niets voor mij een Burton.
De Patron leek me wel wat vooral door Wim met zijn website over zijn Patron.
Daar geweest bij Patron, passen en zo maar ik was niet overtuigd.
Toch naar Peter lullen over Lomax weer passen en zo ,heb toen ook nog een ritje gemaakt.
En ik was verkocht, het werd een Lomax variant mark 2.
Peter had in Engeland de body aangepast 10 cm meer been ruimte en dat kon je merken, ruimte zat, ik ben 190 cm.
Een jaar later naar de RDW in 1.. keer er door heen, geweldig
en de rest is bekend en staat op het forum.
dusss waarom? nou daarom
dit is een verhaal van een gebruiker wil jij jou verhaal ook in een nieuwsbrief ??
neem contact op met een beheerder en wie weet staat jou verhaal in een volgende Nieuwsbrief
ken je misschien nog een kitcarrijder of bouwer in jou omgeving en heb je die nog niet hier op het forum gezien
help hun dan aan onze link van dit forum ,we willen onze google map wel up to date houden
nu kunnen we er een mooi seizoen van gaan maken
er staan een hoop leuke evenementen deze maand op de kalender dus hou deze goed in de gaten !!
in deze nieuwsbrief wordt daar ook natuurlijk even aandacht aan besteed
verstreken evenementen :
versnellingsbakdagen 7 maart
Operatie nachtvlucht 2010 27 maart
Impressie van vorig jaar:
IJsselmeertocht op 28 Maart
komende Evenementen :
04 april Paasmeeting Zuid Limburg
05 april paas show 5 april bcc
10 april vermogens bankdag 10 april
11 april 11 April 2cvkitcarforum bollenrit
25 april Dam tot dam tot dam tot dam rit 25 April...
Ingezonden brief door Rene
Waarom? Ja waarom?
Het begon al heel lang geleden, toen mijn haar nog pik zwart was.
Toen er maar één 2cv kitcar was, de Lomax en die zag je niet vaak, alleen hier in Friesland met de Elfsteden tocht.
Ze stonden altijd stil in Franeker, kon daar rustig een uur naar kijken en dacht, ooit bouw ik mijn eigen kitcar.
Jaren gaan voor bij tot dat broer lief het idee krijgt om een 2cv kitcar te gaan bouwen.
Hij wist nog niet welke maar na een hoop zoeken werd het een Charon.
Een paar jaar later kreeg ik ook de smaak te pakken.
- zoeken naar een eend.
- zoeken om geld.
- zoeken om goedkeuring van het meisje.
Na een jaar van voor onderzoek, een eend gevonden in onderdelen in Groningen voor het bedrag van 300 euro.
Goed onderstel, motor deed het nog dus schuren krabben verven en vooral info zoeken mappen vol.
Kreeg steeds meer respect voor de eend, die lui waren echt niet dom.
Heb een jaar over het onderstel gedaan en alle onderdelen die vervangen moesten worden gehaald bij Auke.
Om daar te zijn is de hemel voor elke 2cv gek kon daar dagen rondhanden en ideeën opdoen en een hoop geleerd van de man.
Toen de body, iedereen zei “neem een Burton of een Patron, veel beter dan een Lomax.”
Ik ben er geweest, niets voor mij een Burton.
De Patron leek me wel wat vooral door Wim met zijn website over zijn Patron.
Daar geweest bij Patron, passen en zo maar ik was niet overtuigd.
Toch naar Peter lullen over Lomax weer passen en zo ,heb toen ook nog een ritje gemaakt.
En ik was verkocht, het werd een Lomax variant mark 2.
Peter had in Engeland de body aangepast 10 cm meer been ruimte en dat kon je merken, ruimte zat, ik ben 190 cm.
Een jaar later naar de RDW in 1.. keer er door heen, geweldig
en de rest is bekend en staat op het forum.
dusss waarom? nou daarom
dit is een verhaal van een gebruiker wil jij jou verhaal ook in een nieuwsbrief ??
neem contact op met een beheerder en wie weet staat jou verhaal in een volgende Nieuwsbrief
ken je misschien nog een kitcarrijder of bouwer in jou omgeving en heb je die nog niet hier op het forum gezien
help hun dan aan onze link van dit forum ,we willen onze google map wel up to date houden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum